Најновији чланци  

   

REGISTRUJTE SE  

   

NA SAJTU  

We have 19 guests and no members online

   

Министарско камповање по рецепту из Грделице

Зорана Михајловић је током првог радног дана у измештеном кабинету поставила одређене услове извођачима, посебно грчком „Актору”
 
Аутор: Маријана Авакумовићпетак, 19.07.2019. у 22:00
 
Министарка на траси својим присуством покушава да „притисне” извођаче радова (Фото Бета)

По већ опробаном рецепту из Грделичке клисуре Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, преселила је кабинет у Белу Паланку – једину недовршену тачку на Коридору 10. Својим присуством на градилишту покушава да притисне извођаче радова да заврше источни крак овог коридора који повезује нашу земљу са Бугарском.

Туристичка сезона је увелико почела, а ауто-пут од Ниша ка Димитровграду још није завршен, премда је раније обећано да ће бити пуштен у саобраћај током лета. На страну то што обећање није испуњено, али чињеница је да је изгубљен део прихода од путарина јер је ово најкраћа транзитна рута ка Турској, коју током сезоне годишњих одмора користи доста њених држављана који раде у западној Европи.

Источни крак биће готов до јесени, рекла је за Танјуг министарка Михајловић и нагласила да за саобраћај неће бити пуштен ниједан метар ауто-пута док не буде у потпуности безбедан.

Према њеним речима главни задатак министарства јесте да виде колико могу да помогну како би био изграђен још један одсто који је остао незавршен, односно 100 метара, што би значило да тај крак може да буде пуштен у саобраћај на јесен.

Реч је о деоници Просек–Банцарево на којој је пролетос пукао асфалт, а да ниједан аутомобил још није крочио на њу.

Михајловићева је током првог радног дана у измештеном кабинету рекла да је било доста проблема с извођачима и да су увођени нови. Проблем су била и клизишта, која нису мала. Рекла је да су поставили одређене услове извођачима, посебно грчком „Актору”.

Напоменула је да је велика разлика у раду из Београда и директно на терену и да лично више воли да дође на терен. Подсетила је да је било разних коментара док је кабинет био измештен у Грделицу, али тврди да је то било неопходно.

На проблематичној деоници од Банцарева до Црвене Реке остало је да се заврши 2,3 километра левог профила ауто-пута и очекује се да ће сви радови, осим радова на косини Т6, бити завршени до краја августа.

Александар Сенић из „Коридора Србије”, испричао је, како преноси Танјуг, да је пројекат промењен 95 одсто од почетног, и у том смислу казао да од 27 косина, осим једне, све су претрпеле измену пројектне документације и препројектоване су. Објаснио је да је проблем на косини Ц6 настао услед померања тла, које је детектовано после отапања снега 2018. године.

Лоши пројекти су, између осталог, били повод извођачима радова да испостављају захтеве за накнадна плаћања. Тако је на пример грчки „Актор” (који је задужен за неколико деоница на источном краку Коридора 10, као и за ову од Просека до Банцарева) тражио додатна плаћања од 23,3 милиона евра.

Горан Родић, потпредседник Грађевинско-инжењерске коморе, каже да је земљиште на источном краку Коридора 10 ерозивно, а због великих изворишта и нерегулисаних водотокова настају клизишта. Он сматра да је мање важно да ли ће ауто-пут бити завршен током лета или на јесен већ првенствено мора да буде безбедан.

– Градилишта у Грделици и ово код Просека треба да нам послуже за наук – наглашава Родић.

Он каже да нас искуство са шпанским извођачем радова у Грделици и грчким на источном краку Коридора 10 учи да не можемо послове додељивати онима који понуде најнижу цену, као што је овде био случај, па да накнадно то дебело наплате. И наравно да прекораче све могуће рокове.

http://www.politika.rs/scc/clanak/433998/Ministarsko-kampovanje-po-receptu-iz-Grdelice