Најновији чланци  

   

REGISTRUJTE SE  

   

NA SAJTU  

We have 18 guests and no members online

   
Dvadeset minuta priče sa pomoćnikom ministra odbrane za materijalne resurse o trenutnom stanju nabavki i modernizacija za srpsko RV i PVO
[INTERVJU] Nenad Miloradović: Nabavljaćemo još Erbasovih H145M, opremamo ih sa domaćim vođenim oružjem, Gazela i Mi-17 podjednako važni

[INTERVJU] Nenad Miloradović: Nabavljaćemo još Erbasovih H145M, opremamo ih sa domaćim vođenim oružjem, Gazela i Mi-17 podjednako važni

Ministarstvo odbrane planira da nabavi još, pre svega borbenih, helikoptera H145M. Ruski helikopteri trebalo bi da dođu dva meseca ranije od planiranog datuma, Orao 2.0 je prioritetni program za što skorije uvođenje u RV i PVO, Specijalna brigada je tražila „Zolja dron“. Ovo su ukratko najbitnije stavke koje je istakao pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenad Miloradović u intervjuu za Tango Six poslednjeg dana ovogodišnjeg sajma Partner.

Kako je rekao, potrebe za helikopterom H145M za RV i PVO ne završavaju se na trenutnom broju. Razlog nabavke ove letelice po njegovim rečima je činjenica da stoji tačno između dva druga tipa helikoptera:

– Zašto smo uzeli baš ovaj Erbasov helikopter a oni imaju toliko raznovrsnu gamu proizvoda? Ovaj helikopter tačno je na sredini između Gazele koju planiramo da ostavimo u funkciji i helikoptera Mi-17 koji će i dalje biti srednji transportni helikopter RV i PVO. Sa H145M smo dobili trenutno najmoderniju tehniku, tehnologiju, počevši od HForce sistema.

Svetla budućnost za H145M čije će borbene verzije dobiti obeleživač ciljeva i domaće vođeno naoružanje / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Zašto baš ovaj broj naručenih helikoptera? Da bi na adekvatan način i odgovarajućim tempom primili novu tehniku, proradili njenu doktrinu, integrisali domaće naoružanje. Idemo ka domaćem vođenom oružju za H145M, za to će nam trebati i elektro-optički sistem sa obeleživačem.

Prvi put smo opremili RV i PVO odgovarajućim helikopterom za SAR i CSAR. Kao što ste čuli od predsednika H145M priča tek počinje, potrebe Vojske Srbije za ovim helikopterom su veće, broj od samo tri borbena primerka nije dovoljan. – rekao je Miloradović.

Protivoklopne rakete Pauk i 2T5 naći će se na H145M i Mi-17 / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Specijalna brigada Vojske Srbije tražila je „Zolja dron“ kao dopunu taktici upotrebe Malog Miloša / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Dodao je da nabavka ruskih helikoptera teče po planu, da se mogu očekivati i dva meseca ranije.

Miloradović je takođe pojasnio zbog čega je napravljen koncept „Zolja drona“, kako napreduje projekat Orao 2.0, šta ima novo u PVO segmentu, ispričao nam je novosti o unapređenoj verziji rakete Munja ali i drugim vođenim raketama koje će u perspektivi opremiti Gazele, H145M i helikoptere Mi-17.

 

 
 

Komentari

d

danijel

Cemu navodna nabavka pancira ako se tezi da pasars ima donekle slicnu ulogu,ukoliko su istinite price da mi mogao biti mistral instaliran na pasarsu,plus ovaj protivavionski top…nije to na nivou pancira ali nekako ide u tom pravcu

Odgovori
Ž

Živojin Banković

Не могу се поредити ПАСАРС и Панцир, реч је о системима другачије намене.

B

Beli

@daniel

PASARS bi sa Mistralom imao maximalni vatreni domet od 6-8 km po daljini a Pancir 20 km.

Mislim da ce se PASARS kretati sa oklopnim jedinicama, stiteci ih i podravat ih i sa dejstvom po kopnu.
A Pancir ce sluziti za zastitu vaznih objekata ili vecih PVO sistema kao S-300 od vazdusnih napada.

P

Petronije

@Zivojin
Zivojine,jedno pitanje, sta bi bilo onda sa strelom 10,ako je menja pasar/mistral, jel bi je povlacili u rezervu?

E

Ekonomista

Za jedno sam siguran, a to je da zolja dron neće zaživeti (bar ne u ovoj konfiguraciji). Quadcopter sa vertikalno postavljen motorima ima relativno malu brzinu, kada tome još dodamo 4 zolje koje dodatno pogorasavaju aeordinamiku i imaju mali domet dobijemo glinenog goluba velikih dimenzija. Trebaju razvijati manje brže dronove koji bi navodili artiljeriju ili bili kamikaze.

Odgovori
š

šućpur

Slažem se . Ovo je glupost ,barem ovako kako izgleda sada. Kao da su plastelinom zalepili zolje za predimenzionisani kineski dron komericijalne izrade. Moze i mora to mnogo ,mnogo bolje i vizuelno i upotrebno

B

Beli

@Ekonomista

To je samo prvi prikaz. Negde se mora poceti.

Setite se kako je izgledao prvi Lazar ili prva NORA se neoklopljenom kabinom.

Ovakvi veliki dronovi bi trebali delovati samo nocu.

A

Al-41F1

Rekao je covek da je ideja koriscenje u urbanim zonama. Tako da realno, brzina tu i nije bitna.
Moja neka „opaska“ je da mi pored EDePro Strsljena, sam projekat totalno redudatno izgleda. Nek se kompletira Strsljen, istu ulogu moze da vrsi. Modularna platforma koja moze da vrsi razlicite zadatke u razlicitim uslovima u zavisnosti od opreme i naoruzanja. Jedan sistem pokrije sve. Em jeftinije, em efikasnije, em se vise ljudi moze brze i lakse obuciti kad je jedan sistem u pitanju. Naravno nakon uvodjenja u narouzanje, lakse ce ga i prodati inostranim kupcima i vratiti investiciju.

o

opet ja

Pa meni je i ova Pauk ATGM nekako nezgrapna sa ovim krilima. Pretpostavljam da zbog istih ima veći domet, ali ovako manje jedinica može da se podveša. Rusi su odavno sve stavili u kontejnere uz sklopive letne površine i uštedeli na prostoru. Opet mi je veoma čudna ova nabavka od Erbasa, jer varijante Mi-24/35 nose određen broj vojnika, a daleko su efikasniji i otporniji. Pretpostavljam da je u pitanju dodvoravanje zapadnim kompanijama i političarima.

Odgovori
j

jovan

Okreni obrni nista nam ne valja ,gore neko napisa da dron ne valja a Miloradovič koga lično prezirem lepo kaže PO ZAHTEVU SPEC BRIGADE , da li iko ovde razmišlja da su oficiri te brigade pregazili mnoga ratišta i verovatno znaju zašto . Ajde radujmo se bar nečemu novom .

A

Al-41F1

Videcemo kako ce gotov proizvod biti zavrsen i kako ce izgledati konacka integracija, mozda i bude lanser sa vise raketa. Helikopteri Mi-35m ne mogu da rade SAR i MEDEVAC misije kako sto to mogu H145m, pa cak ni MI-17 ne mogu sa tom pouzdanoscu. Inace je platforma Mi-24 poznata kao jako zahtevna za letenje, dok H145m ima autopilot i najnoviju avioniku, posada je maksimalno rasterecena, zatim sve od svetala, preko dizalice i opreme unutar helikoptera je za te zadatke neuporedivo bolje odradjeno kod H145m nego kod bilo kog ruskog helikoptera. Da me ne razumete pogresno, ja sam veliki fan tih platformi, uvek bi pre uzeo Mi-17 nego Pumu npr. ali konkretno ovde prosto niko nema sta da trazi pored H145m. Cak su i SAD uzele licencu za poprilicnu kolicinu istih. Iz izvestaja nemacke vojske vidimo da je i kod njih ubedljivo najpouzdaniji helikopter kojeg poseduju.
Ovakav helikopter nam je bio neophodan vec previse dugo vremena i meni licno je jako drago sto ce RV i MUP biti opremljeni bas ovim masinama.
Za CAS i protiv oklopnu borbu su i naruceni Mi-35m, a sve ostale podjednako bitne zadatke ce raditi ova masina i Mi-17 u zavisnosti od obima i kompleksnosti

M

Milovanov Srbislav

Lepo komentarisete ali mi trenutno imamo stucnjaka za sve to je pomocnik Ministra doktor Nenad Miloradovic nazalost on postavlja sve standarde kad je vojska u pitanju ili barem o njima odlucuje cak i ako je Ministar imam utisak da je i marketing menadjer konpanije SDPERa To tako izgleda i jos gore vecina ljudi koji se bave namenskom industrijom tako misle Nazalost on je nadredjen i nasim svim vojnim strucnjacima. Ja bih voleo da svaki segment vojni kad se komentarise vidim adekvatnog aktivnog vojnog strucnjaka a ne njega On neka u ministarstvu obezbedjuje sretstva za vojsku na osnovu planova i unapredjenja aktivnih vojnih stucnjaka a ne on da bude taj Oprosti cete mi na ovakvom komentaru ali to je nasa stvarnost

Odgovori
A

Al-41F1

Lepe vesti stvarno.
Iz izjava se da zakljuciti kako nam fali inzenjerskog kadra u ovom sektoru, a i novca, jer sertifikacije na drzavnom niovu radimo „serijski“ sto znaci da fali ljudi. Prvo je bio plan Orao2.0, pa su zatim privremeno helikopteri dobili primat(razume se), pa kad se zavrsi ta sertifikacija, tek se nastavlja sa Orlom, pa cemo sertifikaciju vodjenih sredstava na ruske platforme raditi nakon toga, a nista od navedenog paralelno. Da li iz finanijskih, da li iz nedostatka „ljudskih resursa“, ne znam. Imajuci to u vidu, obzirom na kapacitete, pre svega finanijske, stvari se odvijaju i vise nego dobro.
Svaka cast ljudima koji su radili na tim projektima, rezultati su ogromni.
I pre nego sto neki upute kritike sta valja, sta ne valja i da uporedjuju sa TT karakteristikama nekih sistema iz multimilijarderskih projekata, prvo se zapitajte sta vi mozete da konstruisete, pa tek onda krenite u pljuvacinu. Siguran sam da visoko-kvalifikovanih ljudi u ovoj bransi ima na T6 portalu, ali od njih se obicno dobije „konstruktivna kritika“, a ne samo omalovazavnje.
Hvala za jos jedan intervju T6