Најновији чланци  

   

REGISTRUJTE SE  

   

NA SAJTU  

We have 4 guests and no members online

   

Srbija platila 9 helikoptera H145M 105 miliona evra, Erbas sa MUP-om pričao o konceptu centra za obuku pilota helikoptera

Kako je Tango Six prvi i najavio, danas je nakon svečanog otvaranja 9. Sajma naoružanja i vojne opreme Partner održana primopredaja prvog helikoptera H145M Ratnom vazduhoplovstvu i protivvazduhoplovnoj odbrani Vojske Srbije. Predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću nakon svečanog otkrivanja letelice sa vojnim evidencijskim brojem „14501“ direktor kompanije Erbas Helikopters Bruno Even predao je protokolarne „ključeve helikoptera“ dok je evropski proizvođač takođe uručio i sertifikat Vazduhoplovnom zavodu Moma Stanojlović za održavanje i remont helikoptera H145M i SA 341/342.

Mušterije zadovoljne. Načelnik generalštaba Vojske Srbije prvi put u H145M sa komandantom RV i PVO / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Nakon ceremonije predsednik Srbije otkrio je da je država 9 helikoptera H145M za vojsku i policiju platila ukupno 105 miliona (evra) uz interesantnu opasku da se nada da u budućnosti „Erbas neće kasniti a da će Srbija i dalje plaćati na vreme“. Vučić je dva puta tokom obraćanja medijima eksplicitno najavio dodatne narudžbine helikoptera:

– Dobro došli u Srbiju ovde se osećajte kao kod svoje kuće i čekajte od nas nove narudžbine. Mi ćemo (to) uskoro. Moramo da proverimo stanje javnog duga, čim vidimo da je sve pod kontrolom, mi dolazimo nove stvari da naručujemo.

Imaće gospodin Even još posla sa nama na zadovoljstvo radnika Erbasa, na zadovoljstvo rukovodstva Erbasa i mi ćemo sa njima imati još dosta posla na naše zadovoljstvo. – Rekao je Vučić obraćajući se Evenu pred medijima.

Vučić je direktoru Erbas Helikoptersa najavio nove narudžbine iz Srbije / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Još jedno Vučićevo obećanje vezano za helikoptere. Sva obećanja data do sada je ispunio / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Direktor Erbas Helikoptersa pre ceremonije na Sajmu imao je sastanak sa drugom mušterijom, Ministarstvom unutrašnjih poslova. Na sastanku sa ministrom policije Nebojšom Stefanovićem potvrđeno je pisanje Tango Sixa da prva dva helikoptera H145M za Helikoptersku jedinicu MUP-a Srbije stižu početkom jula.

Najinteresantniji deo saopštenja MUP-a sa ovog sastanka međutim nalazi se na kraju:

– Na sastanku je bilo govora i o daljem unapređenju saradnje s kompanijom Erbas, pre svega o obukama koje bi bile organizovane za pilote, kao i o mogućnostima uspostavljanja regionalnog centra za obuku u Srbiji. –

Obuke za pilote MUP je već sam sebi organizovao (ATPL, IR) i nastaviće da organizuje iz sopstvenog budžeta. „Mogućnost uspostavljanja regionalnog centra za obuku u Srbiji“ novina je na tragu katastrofalne situacije sa ukupnim brojem civilnih i vojnih pilota helikoptera u Srbiji. MUP će dolaskom tri nova H215 imati deficit letačkog kadra koji je do sada po tradiciji „nadoknađivao“ vojnim pilotima. Sada ni vojska sebi više ne može da dozvoli odliv letačkog kadra i formiranje unificiranog rešenja za potrebe obuke i adekvatne popunjenosti obe službe više je nego hitno. Da li je u pitanju rešenje za pametniji način obuke i proizvodnju pilota samo za Srbiju (njenu vojsku i policiju) ili plan obuhvata i neku inicijativu Erbasa ili Srbije da u svetlu rastućeg broja mušterija za H145M (od kojih su neki u komšiluku) kod nas bude formiran neki međunarodni centar, ostaje da vidimo u nedeljama koje dolaze.

Komentari

m

mikicar

Što se odliva pilota iz Vojske u MUP tiče potrebno je za početak da se izjednače plate pilotima u Vojsci sa pilotima u MUPu. Naravno ne smanjivanjem plate ovima u MUPu pošto ljudi rade svoj posao profesionalno i pristojno su plaćeni za to.
A zatim omogućavanje vojnim pilotima helikoptera da svoj posao obavaljaju bez velikih nepotrebnih pritisaka i zezancija van svoje profesije.

Što se Mome tiče. Tu su potrebna ogromna ulaganja da bi taj zavod postao bilo kakvi remontni centar zs Airbus. Ulaganja i u tehniku i u ljude. Za sad ne vidim da oni imaju kapacitet da po licenci rade bilo šta za Airbus osim zaptivnih gumica. I to je jedno veliko MOŽDA.

Odgovori
P

Peja

100% tacno sve!

M

Mile Tranzicija

Ma ne!!! Moma ce raditi remontnu podrsku za sve Erbase i za helikoptere iz porodice MiL.
Hajde jos malo marketinga, jos uvek vam oni koji znaju gde je nos a gde rep aviona neveruju!
I predsednik da nauci da pilotira helikopterom, obavezno! I tenk da vozi ili bar da bude nisandzija!
Ubise nas ovoliki vojni uspesi!
… A za koji dan kad se ROSU opet sjuri u Kosovsku Mitrovicu svi helici i avioni ce biti uredno parkirani na svojim stajankama…
U zdravlje, junaci!

V

Vlada

Meni se kao laiku čini da je poslednje događanje bez preterivanja fenomenalno za RZ Moma Stanojlović. Dobiti sertifikat za održavanje i remont SA 341/342 samo po sebi nije mala stvar a da ne govorim o H145M. Takođe se radujem i budućim nabavkama.
Po mom mišljenju nešto se uvek kod nas nekako gura u drugi plan a to je čuvanje ljudskog kapitala.
Kao što je gospodin Vojinović već napomenuo u tekstu postoji veliki problem sa obučenim osobljem.
Čak i ako se reši taj problem, imperativ je da stručni kadar ostane u Momi a ne da sa prvom ponudom za posao u inostranstvu/privatnom sektoru ode bez razmišljanja. I tu dolazimo do suštine. Životni standard mora se drastično povećati i tu se ne misli samo na mesečna primanja. Moramo da shvatimo da ljudski kapital nije trošak već investicija.

Odgovori
V

Vladimir Kostić

Gde je dizalica na ovom primerku?

Odgovori
N

Niko

Obično ne ide dizalica na vazduhoplov koji ima flir ili trraka sistem oko vrha skije. Stavlja se kad je flir postavljen centralno.

B

Beli

A gde je pečat?

B

BB

Dakle za cijenu Jat Tehnike (organizacija, mašine, sertifikati, itd) dobijamo nepuna 2 helikoptera i sertifikate za održavanje. Po meni neusporedivo!!!

Odgovori
E

Ekekeke

Drzava remontuje i budzi T55-ice umesto da daje za obuku i ljudstvo. Targetirajte lepo balavce sa akademije koji zele u pilote, ulozite pare i drzite ih kao malo vode na dlanu. To vazi i za remontne zavode i tamo zaposlene.

Odgovori
A

Al-41F1

Ne mogu se vise sloziti, tacno sve, pravu u centar.
Prosto smo jos uvek svedoci ostataka ocajne JNA doktrine koja je moderan rat posmatrala kao da je Jugoslavija 1980. i 1943. ista drzava.
Mora se vratiti vojni rok, to stoji, ali KV je svakako predimenzionirana za nas budzet, a RV i PVO ocajno obzirom na zadatak koji treba da ispuni. Niti mozemo obuciti kvalitetno dovoljno ljudi za 500 ili 1000 tenkova, a kamoli finansirati to sve dok ce nebo da cuva 11 lovaca(sa radarom)…Pa kad nam polupaju ponovo elektro-privredu, ne znam sta cemo jesti ni kakvu vodu piti. To nam tenkovi nece obezbediti. Opet promasaji, opet rasipanje.

V

Vladimir Kostić

Na ovom heliu je bila dizalica, pogledaj ranije slike!

Odgovori
N

Niko

Za poslove rada sa istom nije bila sigurno. Verujem ti da je bila al verovatno samo zbog slikanja.

V

Vladimir Kostić

Proveri Petrov opis,bila je sigurna.

А

Ахе

Хеликоптер за потребе ВС а већи део текста је посвећен МУП РС??????
Војска и полиција се у овом као и у много претходних случајева поистовећују.
Нити су намена ни задаци исти, бројно стање, итд….
Обједињавање броја хеликоптера у једну цифру је јако опасно и погрешно, МУП ће зановити комплетан „возни парк“, док у случају ВС се ради о промилима ……..
Намера о некаквом заједничком школовању пилота хммммм јако опасно…….

Odgovori
m

madpal

Zanovice i vojska, ovo je tek pocetak. VS nabavlja 14 novih helikoptera a policija 7. Bice jos nabavki, ne sekiraj se previse.

P

Pere

Otvaranje regionalnog centra posebno pod okriljem Vojske je skoro pa nemoguce..Nazalost tamo trenutno nema ili ima malo kadra koji bi mogao da se nosi sa tim problemom..kad odbijete skoro pa pemzionere koji se guraju na preobuku za H145 i odbijete mlade kojima nisu davali da lete i da se skoluju…ostaje bas malo….Mada nema posla koji mi Srbi ne bi mogli da zavrsimo…
Bilo bi lepo kad bi neko odvojio novac posalo ljude u u Nemacku da leo sve zavrse i da se vrate da rade posao ovde…odabir kadra koji jej sad na skolovanju je takodje pod znakom pitanja….pojednisci bi trebalo da idu u pemziju a trenutno se skoluju za novu masinu….

Odgovori
P

Perica

Iskreno logicno je ocekivati jos porudzbina 145ca, bar dok se ne kompletira eskadrila…u sto iskreno ne sumnjam. U meduvremenu ce se povecati i brojno stanje letackog kadra…jer bez tog nema smisla.
Ipak je znacajan progres u smislu vertikalnog transporta

https://tangosix.rs/2019/26/06/srbija-platila-9-helikoptera-h145m-105-miliona-evra-erbas-sa-mup-om-pricao-o-konceptu-centra-za-obuku-pilota-helikoptera/