Најновији чланци  

   

BROJ POSETILACA  

Danas299
Juče1842
Ove nedelje4504
Ovog meseca2896
UKUPNO854876

   

SARADNICI  

   

REGISTRUJTE SE  

   

NA SAJTU  

We have 22 guests and no members online

   

После објављивања низа чланака у листу „Удруженог руководства ВПС“, " ВОЈНИ ВЕТЕРАН“, пуних самохвалисања и кићења туђим перјем, "удружено руководство" је делимично обрнуло страну и почело да се  бави другим војним удружењима.

Прекинули су тактику ћутања и кренули у напад, сматрајући да је напад најбоља одбрана. На удару су се нашла сва удружења која се истински боре за права војних пензиопнера и која су се врло критички освртала на свеукупни рад УВПС,  посебно у заштити права КВП у области пензионог осигурања.

 Тај напад је , смишљена, ниска и провидна тактика, а огледа се у примени „оружја“ , којим остала „минорна“ удружења оптужују за неистине и провидне лажи  узимајући своје тврдње као аксиом. А кад је нешто аксиом то се не доказује.

Узевши за право да је истина само оно што они кажу, објавише неколико текстова од којих ћемо навести само неке, а исте сте имали прилику да прочитате у наведеном листу:

-
Предлог за признање (ХВАЛОСПЕВ), аутор господин Марко Неговановић,
-
Груби насртају Удружења пензионисаних подофицира на УВПС „непознатог“ аутора ,
-
Нови напади на УВПС из истих побуда и извора,  „непознатог“ аутора и
-
Циљно пласирана искривљена слика, аутора Будимира М.Попадића.

Овде се нећемо бавити „сабљарима“,„букаџијама“, „разбијачима“ и „искривљеним сликама“ него ћемо навести  шта о "удрузеном руководству" и њиховом  "вођи" говоре бивши  високо котирани чланови УВПС.


За по
четак поново објављујемо чланак који је написао Председник Извршног одбора УВПС под насловом Господин „штетник“.
Њему се свакако не
може оспорити компетентност и познавање како је радио и како ради "вођа" који захваљујући личним интересима "Удруженог руководства"  и даље манипулише са члановима УВПС.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Господин "штетник"

Од довођења на функцију челника Удрузења војних пензионера Србије (Удружење)
господин "штетник" учинио је ви
ш
е зла корисницима војних пензија [КВП) од свих законских и под-законских аката државних органа.
Сви подаци и
чињенице у овом тексту су проистекли из података објављених у листу „Војни ветеран" од 2005-2011. године и личних сазнања и искустава:


1.
Да забашури свој нелегалан избор, прво је настојао да уништи закључак Градског одбора Београда о томе да је на Градском одбору донет закљу
чак да:
- треба преиспитати његов одлазак из гарнизона Вара
ждин 31. Августа 1991. године,
- и друго да су чланови Градског одбора против да се он кандидује јер није члан Удружења.

То му је делимично пошло за руком па је фалсификован записник из кога су избачена два последња закључка.


2.
По избору на функцију 2006. године прво је наредио оператеру на ра
чунару да антидатира његову приступницу и увео електронско евидентирање чланова и све дотадашње приступнице [више од 38.000) наредио да се униште што су климоглавци у врху Удружења учинили заједно са целокупном архивом Удружења од 1993 -2006. године, па на тај начин и Оснивачки акт Удружења.


3.
Затим је припремио, под видом рационализације и уштеде новчаних средстава, доно
шење одлуке Главног одбора о  укидању секретара Удружења, благајника,  деловође и дактилографа- оператора на рачунару.
- Бодове на основу којих су ови вредни
људи добијали накнаду за свој рад, прикључио је бодовима председника, потпредседника, председника Извршног одбора и једног од два члана Извршног одбора.

4.
Након тога почео је са „чешљањем" организација и неподобних
ччланова Главног одбора, тако што је иницирао и спровео смењивање неподобних председника Општинских организација, чак и њиховим распуштањем [мимо Статута и Правилника о одговорности чланова и органа Удружења).
Довођењем за чланове Главног одбора својих
људи утврдио базу за доношење одлука.

 

ГДЕ СУ ПАРЕ ?
На
пример: формиран је фонд солидарности Удружења, а одлуке о додели помоћи доноси Извршни одбор по претходној контроли Председника Удружења, па ту помоћ добијају лични пријатељи председника у двоструком износу просечне војне пензије.

Кад је схватио да те паре мо
же сам да узме иницирао је укидање фонда солидарности под изговором да подносиоци захтева могу добити већу помоћ од Фонда за СОВО по Правилнику о опоравку.
Овај правилник
је иначе замишљен тако да се од средстава која се у ФСОВО сливају из буџета, у износу од 3% од нето исплаћених пензија КВП, користе за побољшње материјалног положаја КВП и то у размери 2,5% за изградњу станова за КВО без стана, а 0,5% за опоравак КВП у бањама и центрима за рехабилитацију.

У стварности ових 0,5% [на годисњем нивоу око 70 - 100 милиона динара), по захтеву за Једнократну новчану помоћ за ортопедска помагала и за ванредне прилике, исплаћивао је ФСОВО на основу решења првостепене комисије и другостепене комисије за ревизију. Та средства су једина правилно дељена КВП без притисака и протекције, искључиво по закону и под условима прописаним Правилником

5.

Да се вратимо„штетнику“.
Када је уочио да су средства која се сливају на рачуне Удружења :
- (од чланарине
у вредности од 2.бода месечно по члану;
- од 5 (пет) просечних пензија које Удружење добија од ФСОВО на име„информисања“ чланства;
- од
1.динар по КВП који пензију примају преко Поштанске штедионице, што је месечно износило 40.000динара;
- од „Дунав осигурања“
- и „Таково осигурања“на
име провизије за Удружење од осигурања КВП,
- средства добијена од погребне фирме „Крин“ – својеврстан порез на сахрањивање КВП,

све у свему око два милиона динара месечно)
недовољна за његове апетите, иницирао је повећање чланарине на 0,1% од износа пензије што је значајна сума на тада 35.000 чланова Удружења.

 
- Поред напред наведених месечних прилива новчаних средстава у касу Удружења сливали су се и приходе од АИК банке са којом је врх Удружења склопио пословни аранжман у лето 2010.године, за подршку седнице Главног одбора у Врњечкој бањи у јулу 2010.године.

Све би било прихватљиво да пиликом тог аранжмана није прекршен Закон о заштити података о личности јер је АИК банци дат списак свих КВП са подацима које може да да само ФСОВО. Фонд СОВО је те податке дао Удружењу руководећи се хуманим разлозима, али је врх Удружења то злоупотребио па су КВП у августу месецу 2010.године добили на кућну адресу позиве АИК банке да код њих отворе текуће рачуне за пријем пензије. Није познато колико је КВП прешло из банке Поштанска штедионица а.д.Београд у АИК банку , а о коректности оваквог поступка овде није место за расправу.


Приступање у чланство Удружења је релативно лако, али иступање из чланства – мало теже.
Наиме, смишљен је начин како доскочити непостојању приступница у Удружењу, тако да онај ко хоће да иступи из Удружења мора потписати „Иступницу“ и тиме практично потврдити да је био члан Удружења и да му је правилно наплаћивана чланарина.
Ако члан хоће да иступи без потписивања иступнице може да траж
иод ФСОВО да прекине да Удружењу плаћа чланарину скидањем износа са његове пензије. У том случају ФСОВО доставља Удружењу захтев члана Удружења на потврђивање па тек по одобрењу врха Удружења може бити брисан из списка.

У међувремену су формирани::
- Удружење пензионисаних подофицира Србије;
- Асоцијација пензионисаних припадника војске Србије;

- Клуб генерала и адмирала ;
- Удружење ветерана Србије итд.
па је број чланова Удружења све више опадао и
сада је на нивоу око 31.000„чланова“. Стављам „чланова“ под наводницима јер се не може доказати ко је члан а ко није јер једини валидни документ – приступница је уништен за највећи број – рекао бих за преко 90% чланова који су потписали приступницу.

Уништавање приступница
(уз осталу документацију) смишљено је урађено непосредно пре доношења одлуке о повећању чланарине на 0,1% јер је на свим приступницама до тада учлањених КВП стајала изјава да пристају да им се у ФСОВО при исплати пензије, на име чланарине обустави износ у вредности од 1(једног) бода.
У међувремену,
пре овог процентуалног повећања чланарине, нови чланови су потписали приступнице на којима су пристали да им се обустави износ у вредности од 2.бода.

Доношење одлуке о повећању чланарине на 0,1% „озакоњено“ је изменама у Статуту и штампањем нових приступницана којима је нови износ чланарина и клаузула да члан пристаје да се износчланарине може променити одлуком Главног одбора.

Очито су Статут и нека од уништених докумената као и све дотадашње приступнице биле „проблем“ па су једноставно уништене.


У периоду
од  јуна 2006. до јуна 2010. године слило се у касу Удружења око 60 милиона динара.

Крајем 2010. године поново је
иницирано повећање чланарине за 20% такода она сада износи 0,12% од нето износа пензије што месечно износи око 1,5.милиона динара или на годишњем нивоу само од чланарине 18.милиона динара.

У
новембарском броју Војног ветерана као својеврсну припрему за седницу Главног одбора у децембру 2010.године, приказани су подаци о приходима и  расходима Извршногодбора Главногодбора Удружења (штој е за похвалу) у првих 9 месеци 2010.године.
Међутим,
поред тога што опет нема података о примањима чланова Извршног и Главногодбора (што би било поштено јер су то махом средства од чланарине чланова Удружења,  а у вези су са чланом 41.Закона о удружењима и на те исплате се плаћају порези опет из чланарине). „Поткрале“су се и неке, можда и „ненамерне“ грешке.
На
име у приходе и расходе Извршног одбора не могу се уврстити и расходи за исплату члановима првостепене комисије ФСОВО који раде на додели средстава за опоравак КВП јер су то средства која се исплаћују баш из средстава за опоравак (0,5%).

Правилник о опоравку то децидирано одређује у
члану

Расподела
чланарине од 72 –85% за општинске одборе, а осталоза рад Извршног одбора, показује каква је корист била радити у Извршном одбору уз месечну накнаду од 25.000 –30.000 динара у ситуацији када је најнижа лична пензија КВП износила мање од 24.000динара, а породична чак испод 17.000динара. Садашња расподела 85% за општинске одборе скоро ништа не побољшава ситуацију.


6.

Следећа штета за чланове Удружења је штампање часописа „Ветеран“.
Крајем 2009.и почетком 2010.године постигнут је договор са штампаријом „Пан-пласт“ тако да Удружење плаћа штампање часописа овој фирми на њен текући рачун преносом средстава са текућеграчунаУдружења, а штампарија из тих средстава плаћа главног и одговорног уредника. !!!
Међутим, и то
би било у реду да Извршни одбор то чини из средстава за рад Извршног одбора, већ се уместо тогаорганизује претплата преко општинских организација прикупљањем средстава у готовом од чега део остаје општинској организацији, а већи део иде Извршном одбору.
Средства за претплату
се одбијају са рачуна општинских организација тако да оне добијају онолико средстава мање колика је претплата, иако су у готовом предали Извршном одбору новац за претплату.


Извршни одбор нема секретара ни благајника већ функцију благајника врши члан извршногодбора који готовину држи у посебној просторији, даје је  на руке „штетнику“и осталим по његовомо добрењу.


Да би
покрио малверзације господин „штетник“ је све одлуке (о повећању чланарине, о повећању накнаде, о претплати за лист итд.) препустио Главном одбору где су његови људи и на тај начин легализовао своја енормна новчана примања, а њих–чланове Главногодбора купује тако што им плаћа путне трошкове и дневнице

7.
 

Господин„штетник“ иначе не трпи никакве примедбе ни критике на своји рачун и начин рада  у
Удружењу, а
служи се свим „легалним“средствима да одстрани људе који су смогли снаге да му се супротставе.
- Тако је, својим поступцима, отерао и
з врха Удружења председника Надзорног одбора (дао оставку на функцију) као и потпредседника Извршног одбора.

- Такође, председникаГрадског одбора Ниш својим поступком  ј епрактично отерао у болницу (на ВМА)  где је извршена хитна операција срца- Човек је једва спашен, а он није нашао за сходно да се извине за своје поступке.
Након
т ога је извршио притисак на чланове Градског одбора да болесногчовека изаберу за почасногпредседника и да за председника градске организације изаберу подобногчовека који својим дискусијама на Главном одбору показује приврженост „штетнику“

- Поред горе наведених
извршио је чишћење у „Војном ветерану“сменом два главна уредника који нису били послушни.

8.

На Скупштини 08.06.2010. године изабрани су: председник, потпредседник и чланови надзорног одбора.
Дотадашњи
октроисани в.д.председника Надзорногодбора није се усудио да Скупштини предочи прави извештај о четворогодишњем утрошку финансијских средстава Удружења (а радисе о суми од око 60 милиона динара) јер би то изазвало оправдана питања делегата Скупштине.

Ново-изабрани
Надзорни одбор није се ни конституисао, јер су председник и потпредседник поднелио ставке. Опет је октроисани в.д. председника (изабран на Главном одбору – дакле противно Статуту), преузео послове Надзорног одбора, да би овај одбор након10. месеци био легализован на Скупштини 16.априла2011. године.  Како ће радити видеће се и чуће се.

9.

Путовања у родне крајеве је специјалност „штетника“ што је за похвалу, али не на рачун Удружења и посебно не на рачун ФСОВО.


Овде је
потребно детаљније објашњење.
Наиме, од средстава
за опоравак у Фонду за СОВО одваја се 0,5%, али део новца иде и за информисање КВП на територији Србије о статусним питањима –што значи да онај ко врши информисање путује у места где су КВП и уз помоћ општинске организације организује конференције и зборове КВП и информише их о законским и подзаконским решењима која се тичу статуса КВП.

По сопственом признању„штетник“ је путовао вишеод 70 пута, све до одржавања Скупштине 8.јуна2010.године – сам или са неким из ужег врха Удружења.

Та путовања су плаћена новцем свих КВП, а служила су практично за предизборну кампању „штетника“ и његових изабраника, јер никаквих законских и подзаконских решења није било у том периоду.

И
та би сепутовањамогла прихватитиали имаједна „цака“– нема ниједног
извештајауз рачуне
поднете заисплату.

Ова путовања
у периоду „припреме“ Скупштине добрим делом су расута по Србији, али у некоп ретходно– мирниј евреме – према провереним подацима, „штетник“ је сам или са још неким лицима (у обрачуну стоји само „са (број) лица путовао тако што је од десетп утовања осам било у Краљево (његов родни крај) или у Врњачку бању.


10.

И поред пријава пореским органима за незаконито трошење новчаних средстава Удружења, није било санкција за „штетника“ и његове изабранике јер је инспектор који је вршио инспекцију проглашен за почасногчлана Удружења и „пуј-пике не важи се“.

11.

Посебно је нечастан поступак врха Удружења окоп омоћи КВП да реше проблеме накнаде закинутогдела пензије КВП од 2004-2007.године.

Све до краја 2006.године КВП су замајавани причама и „информацијама“ у листу Ветеран ,да ће врх Удружења решити проблем закинуто дела пензија са Министарством одбране и ВладомСрбије.

Када су крајем 2006. и почетком 2007. године КВП почели масовно да подижу тужбе код судова, онда је тек предузет амера притиска на ФСОВО и Министарство одбране дасе КВП бар издају решења са одредбама Уредбе Владе одј уна 2004. године.

Који
су се адвокати из бивших војних структура омастили тужбама и узимањем провизијео д10-15% од добијеног износа уз трошкове поднесака и трошкове суђења и вештачења, није познато.

Да ли је врх Удружења нешто од тога приходовао, такође није познато.



Али
се нова неактивност појавила и приликом усклађивања пензија од 1. јануара
2008. године.

То „несналажење“ руководстваУдружењауоба случаја је неизмерно штетнозаКВП.

А
још више штете наноси немоћ да се постигне договор око статуса КВП.

Ово руководство Удружења ће бити забележено у историји као неспособно да спречи урушавање постојећегзаконског статуса КВП који је важио од 1974-2008.године.

ФОРМИРАЊЕ ПУПСА
Ту
већ почиње друга прича. Наиме, Удружење је све своје општинске организације па и Главни одбор својевремено и поред статутарних ограничења ставио у функцију формирања Партије уједињених пензиоенра Србије (ПУПС) рачунајући, са правом, да ће преко својих чланова и ПУПС-е утицати на доношење законских и под- законских аката у државним органима који неће нарушавати већ ће побољшати материјални, здравствени и стамбени положај КВП.

Међутим након
уласка у Владу, Скупштину и Управне одборе јавних предузећа, чланови Удружења, сада и чланови ПУПС-а показали су право лице–борбу за властито богаћење и властити просперитет.
Повремено „спиновање“
војно-пензионерске популације о предузимању „енергичних“мера на очувању статуса КВП ,довело је до изопштења из система у коме су били од 1974. године до стварања вишестатусних категорија КВП са великим разликама у пензијама за кориснике истог чина и положаја, али и до вишестатусних категорија али и до нерешавања оправданих захтева пензионисаних подофицира о усклађивању пензија, како је горе речено.

Више
користи КВО имају од Министарства одбране и ФСОВО како у редовној исплати пензија и других социјалних давања тако и у делимичном побољшању здравствене заштите и побољшаном укупном решавању стамбене проблематике осим „бескућника“ који су стално на удару због непромишљених поступака појединих органа.

И
у једном и у другом случају врхУдружења показује своју неспособност.
Својим ригидним ставом
према Министарству одбранеи ФСОВО, скоро две године (више година) није било адекватне сарадње. Тек на више упозорења општинских и градских организација крајем2007.године почиње нека боља сарадња са ФСОВО и Министарством одбране, која доводи доделимичних резултата, али је изгубљено време у коме су донете битне одлуке за КВП – статусна питања и изопштење из система пензионогог осигурања установљеног1974.године.

УЛОГА СКУПШТИНЕ ФСОВО
Поставља се питање
какву је улогу у свим тим догађајима одиграла Скупштина ФСОВО која на челу има високо-позиционираног члана Удружења.

Тако је,  поред решавања битних питања, ФСОВО стављено и у функцији подршке Удружењу ВПС и то се најбоље радило приликом расписивања избора за чланове нове Скупштине  и Управног одбора ФСОВО.
С
упротно уредби Владе о статусу ФСОВО зајединубазу за изборе проглашено је УВПС чиме су прекршени и Уредба и Стату (часопис „Ветеран“за мај 2010.године ),, Ова Скупштина није значајније помогла да макар сачува достигнути статус КВП што јој је уосталом била једна од функција.

Врх Удружења
иницирао је, својевремено, недовољно припремљену расправу на Главном одбору о начину рада чланова Удружења у органима ФСОВО.
И на томе се стало
све до јула месеца 2010. године када се практично догодила фарса у којој су жртве били два члана Управногодбора ФСОВО (један члан Извршног одбора, а други бившип редседник општинскео рганизације Чачак).

Наиме, на седници Управногодбора ФСОВО на којој су поред наведених учешће узели председник УВПС и заменик председника Управногодбора (поред активних лица
–чланова Управногодбора) ,
на дневни ред  седнице ван достављеног дневно греда
уврштена је
и информација о разговору директора ФСОВО и председнице вишегосновног суда у Београду о проблему решавања великогброја судских пресуда збогзакинутог
дела
пензије.
По овој информацији
вођена је расправа и тражено изјашњење учесника седнице гласањем „за“ или против предложених мера. Уместо да председник УВПС и заменик председника Управногодбора одмах интервенишу и траже дасе материјал
прво достави
Главном одбору УВПС да заузме ставове о материјалу, ова два висока
руководиоца
(иначео бојицау крашена генералским звездицама), дозволили су да се гласање обави, а затим како ни пуковник у пензији Поповић и пуковник у пензији Стефановић нису имали став Удружења већ су гласали по савести, окривљени су дан е поштују ставове Удружења и жртвовани тако да је Поповић поднеоо ставку н ачланство
Управном
одбору, а Стефановић опозван на седници Главногодбора УВПС.

Главни кривци нису ни критику добили (чланство у Управном одбору и председник Скупштине ФСОВО плаћају се месечно из средстава за опоравак али то није предмет ове расправе).
О
овим догађајима писао је и„Војни ветеран“ у двобро јујули–август 2010. године.


Поставља се питање
шта даље ?.

Садашње руководство не може учинити ништа на бољитку што се најбоље види из приказа седнице Главногодбора и Скупштине која је одржана 16.04.2011.године.

Очигледно је
да решење треба тражити у неколико праваца, али не са овим руководством које се ушанчило у ровове и невиди могућности изласка из кризе у којој се нашло Удружење.

„Отпадник“
----------------------------------------------------------------------------------------------------

НАПОМЕНА:
Овај чланак написан је пре неколико година од стране бившег Председника ИО, а стање се ништа није изменило. Сведоци смо да  "удружено руководство" и даље наноси штету војним пензионерима.

На пример

- Тврдили су и оверили печатом да нам не селдује 11.06 %,
- Кумовали да бод буде 9.02 уместо 9.40 динара,
- Послали допис својим одборима да нам не следује 20 % по основу стажа са увећаним трајањем.

- итд...

Због тога би наслов могао да се промени у "Господа штетници".

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Top of Form

Add comment

Security code
Refresh



Anti-spam: complete the taskJoomla CAPTCHA
You didn't specify KeyCAPTCHA plugin settings in your Joomla backend.