Најновији чланци  

   

BROJ POSETILACA  

Danas1284
Juče2206
Ove nedelje5992
Ovog meseca8896
UKUPNO838203

   

SARADNICI  

   

REGISTRUJTE SE  

   

NA SAJTU  

We have 72 guests and no members online

   

Avion G-4 koji se srušio u okolini Šapca nosio je serijski broj 23625, saznaje Tango Six.

Reč je o avionu koji je proizveden 1985. godine, a kojeg je Srbija dobila od Crne Gore 2010. godine na osnovu sporazuma o razmeni sredstava i dokumentacije između Vlada ove dve zemlje.

Preuzimanjem ta dva aviona Srbija je od Crne Gore preuzela ukupno šest takvih letilica, shodno odredbama sporazuma koji su sredinom aprila 2010. potpisali tadašnji ministri odbrane dve države, Dragan Šutanovac i Boro Vučinić.

„Avion bio ispravan“ / Foto: Dragan Trifunović

Avion je remontovan 2015. godine, a govoreći o udesu, komandant RV i PVO, Ranko Živak, naveo je da je bio ispravan i da se u to lično uverio pre poletanja na Batajnici:

– Radilo se o redovnom letačkom, planskom, zadatku obuke, meteo situacija je bila povoljna, piloti su bili odlično osposobljeni – vrsni piloti, avion je bio ispravan, bio sam lično prisutan na aerodromu Batajnica kada su krenule pripreme za zadatak i kada su oni krenuli.

Po planu su poleteli, izvršavali zadatak, javili su se u odlasku preko Inđije i Šapca i posle toga smo izgubili kontakt, nakon čega smo pokrenuli operaciju traganja i spasavanja, pronašli lice mesta, obezbedili i ja sam iz svog domena formirao komisiju za ispitivanje udesa koja će da utvrdi sve okolnosti i uzroke nastanka ove teške tragedije. – izjavio je Živak na mestu nesreće.

RV i PVO nakon ovog udesa poseduje 21 avion G-4 od čega je jedan u varijanti tegljača meta N-62T, jedan prototip verzije G-4M a dva Super Galeba su razoružana. U poslednjih par godina aktivno je oko 9 aviona od čega oko 6-7 u sastavu 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile „Kurjaci sa Ušća’“ a obično su dva do tri aviona na ispomoći u 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili „Tigrovi’“. Osim za školovanje, obuku i trenažu pilota G-4 se u slučaju rata može koristiti i kao laki jurišni avion.

Avioni su proizvedeni u periodu od 1980. do 1991.  – jedan 1980. (N-62T), dva 1985, šest 1986, dva 1988, tri 1989, pet 1990. i dva 1991. Iz Vazduhopovnog zavoda „Moma Stanojlović“ je od 2008. do 2017. sa remonta izašlo 9 aviona – u proseku jedan godišnje.

Od osamostaljenja Srbije 2006. godine RV i PVO je imalo 8 udesa. Izgubljena su dva G-4 (2008. i 2017.), tri Orla (2008, 2010, 2013), jedan MiG-29 (2009), Lasta (2012) i Mi-17 (2015).

 

Komentari

T5

Slava im…
Ova statiatika je u najmanju ruku zabrinjavjuća i oslikava tehnološku
zrelost ovog društva ili možda…
Velika opomena…
Da se nikad ne zaboravi…

Zivorad

8 udesa za 11 godina, pa bas “lep“ prosek. I u vecini sa smrtnim ishodom.

Rambo

Na snimku se vidi tj čuje eksplozija i kreće avion da pada. A izgleda da su pre te kobne eksplozije već imali problema odradivši još jedan krug ili polukrug u tom podrućju Slatina – Šabac.
Baš me interesuje šta bi to moglo biti?
Interesantno je, da se na ermontovanim avionima dešavaju kvarovi, a da pre toga onaj prvi resurs fabrički izdrži bez ikakvog kvara, ili nisam u pravu?

Rambo

Vi koji se bolje razumete u vojnu avijaciju govorite da su i u drugim vojskama, i američkoj, ruskoj i td takođe stariji avioni iz 90-tih, 80-tih. Ne svi naravno, ali ih ima dosta. Da nije kod nas problem nestručnost prilikom remonta, jer znamo da je raspadom SFRJ mnogo kvalitetnih inženjera i tehničara otišlo preko okeana da radi u drugim avio firmama!?

Slavoljub

Slava im i večno plavo nebo!

Saučešće porodici i prijateljima!

entuzijasta

Iskreno saučešće porodici na nenadoknadivom gubitku, užasna tragedija, veliki gubitak i za našu državu i vojsku.Neka je večna slava našim poginulim pilotima.

 

Izvor> https://tangosix.rs/2017/07/04/u-okolini-sapca-se-srusio-g-4-pod-serijskim-brojem-23625/

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Comments are now closed for this entry