Print

[IDEX 2019] Srpska vazduhoplovna industrija na steroidima u Abu Dabiju: Premijera novog bespilotnog borbenog drona i prve jedreće navođene bombe

Za razliku od prošlog IDEX-a, srpska namenska industrija od juče u Abu Dabiju brojnija, interesantnija i inovativnija.

Jugoimport SDPR je po običaju organizovao domaći nastup na do sada najvećem štandu na nekom sajmu naoružanja i vojne opreme. Tako će od 17. do 22. februara na gotovo 1000 kvadrata biti izloženo dosta toga što smo do sada imali priliku da vidimo ali i nekoliko premijera.

Novo muško ime i nova kategorija letelice

Jugoimport je u Abu Dabi ove godine doveo većinu poznatih sistema, vozila i oružja. Najinteresantniji je svakako novi koncept oklopnog transportera Lazar sa lanserima rakete ALAS. Pored već poznatih pripadnika domaće namenske Jugoimport je ovaj put ugostio i malu ali našoj publici dobro poznatu kompaniju Xopyc koja više ne oblači samo entuzijaste.

Međutim, ono što nas najviše zanima je vazduhoplovna tehnika.

Za inovacije u ovom segmentu ponovo je zadužena beogradska kompanija EDePro. Na IDEX-u su premijerno prikazali koncept  borbene bespilotne letelice Aleks (ALECS – Advanced Light Electric Composite System).

Radi se o bespilotnoj letelici koja je projektovana da poleće vertikalno kao kvadkopter uz nastavak horizontalnog leta uz pomoć jedne potisne elise.

Model Aleksa iz drugog ugla / Foto: Tango Six

Kako Tango Six saznaje, prvobitno razvijeni Aleks ima ukupnu težinu od 35 kilograma i može nositi 6 kilograma korisnog tereta. Sledeći korak EDeProa je razvoj letelice ukupne težine 250 kilograma sa ciljanom nosivošću od 70 kilograma korisnog tereta. Planira se autonomija leta od 5 sati i mogućnost naoružavanja sa raketama vazduh-zemlja koje su već razvijene u matičnoj kompaniji.

Ekskluzivno pogledajte prvo testiranje poletanja Aleksa i tranziciju u horizontalni let:

Druga premijera je precizna planirajuća bomba PGB-128, ponovo kompanije EDePro. Radi se o bombi kalibra 128mm sa tandem krilom i celopokretnim repnim površinama. Vođena je INS-om uz korekciju putanje pomoću GPS-a. Masa joj je 50 kilograma i postojaće opcije sa infracrvenim ili laserskim navođenjem na cilj. Kompanija EDePro je namenski projektovala tandem krilo koje bombi omogućava postizanje maksimalnog doleta od 20 kilometara sa većih visina odbacivanja. Iz EDeProa kažu da će koncept modularne konfiguracije sistema omogućavati korišćenje različitih vrsta bojevih glava – kumulativne ili termobarične.

Finesa, kompozit i eksploziv PGM-128 / Foto: Tango Six

Redizajnirani Stršljen ponovo krasi Jugoimportov štand i trenutno njen projektant, kompanija EDePro, testira dve verzije helikoptera – jedan sa električnim pogonom koji je prošle godine uspešno prošao testove ograničenog lebdenja (sprema se za prvi slobodan automatski let) i drugi koji koristi gasno turbinski motor Fenix koji je u potpunosti razvijen u kompaniji EDePro a krajem ovog meseca ga očekuju prvi zemaljski testovi.

Srpski UCAV sada izgleda „opasnije“ u odnosu na prvobitni dizajn / Foto: Tango Six

U narednim danima očekujte detaljnije reportaže o svakom od ovih sredstava pojedinačno

Komentari

K

Krunoslav

Impresivno. Bravo srbi!

Odgovori
D

Dejan

Da ima pameti da se napravi i civilna verzija ALECS-a (softver i hradver prilagoditi civilnoj upotrebi) sa nekom dobrom kamerom sa zumom bio bi hit na tržištu, a oni dobili preko potreban novac za dalja ulaganja u razvoj

https://tangosix.rs/2019/18/02/idex-2019-srpska-vazduhoplovna-industrija-na-steroidima-u-abu-dabiju-premijera-novog-bespilotnog-borbenog-drona-i-prve-letece-navodjene-bombe/

.

 

Hits: 1943